VÁLEK, Jan. VPython / GlowScript Trinket ve výuce fyziky (VPython / GlowScript Trinket in teaching physics). MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA. Olomouc: PROMETHEUS, spol. s r. o., 2020, Vol 29, No 1, p. 44-53. ISSN 1805-7705.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VPython / GlowScript Trinket ve výuce fyziky
Name in Czech VPython / GlowScript Trinket ve výuce fyziky
Name (in English) VPython / GlowScript Trinket in teaching physics
Authors VÁLEK, Jan.
Edition MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA, Olomouc, PROMETHEUS, spol. s r. o. 2020, 1805-7705.
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW VPython/GlowScript Trinket ve výuce fyziky
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) modelování; vzdělávání; fyzika
Keywords in English modeling; education; physics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 11/5/2021 00:27.
Abstract
V současné době, se klade velký důraz na vizualizaci všech abstraktních pojmů, jak ve vzdělávání, tak i v běžném životě. Tento fakt je učitelům fyziky dávno znám. Někteří učitelé svým žákům a studentům svoje vlastní vizualizace nabízí/vytváří. Podobnou službu nabízí vizualizační programy od specializovaných vzdělávacích firem. Cílem tohoto příspěvku je představit jedno takové prostředí, ve kterém mohou, jak učitelé, tak i žáci, zdarma a na různých platformách vytvářet fyzikální vizualizace.
Abstract (in Czech)
V současné době, se klade velký důraz na vizualizaci všech abstraktních pojmů, jak ve vzdělávání, tak i v běžném životě. Tento fakt je učitelům fyziky dávno znám. Někteří učitelé svým žákům a studentům svoje vlastní vizualizace nabízí/vytváří. Podobnou službu nabízí vizualizační programy od specializovaných vzdělávacích firem. Cílem tohoto příspěvku je představit jedno takové prostředí, ve kterém mohou, jak učitelé, tak i žáci, zdarma a na různých platformách vytvářet fyzikální vizualizace.
Abstract (in English)
Currently, great emphasis is placed on visualizing all abstract concepts in education and in everyday life. This fact has long been known to science teachers. Some teachers offer/create their own visualizations to their students. Visualization programs from specialized educational companies offer a similar service. The aim of this paper is to introduce one such environment in which both teachers and students can create physical visualizations for free and independent of the platform.
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:07