DELALANDE, Hana. Formation continue des enseignants du FLE: Enseigner culture autrement (Lifelong learning for foreign language teachers: Teaching culture differently). 2018. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Formation continue des enseignants du FLE: Enseigner culture autrement |
Name in Czech | Celoživotní vzdělávání učitelů jazyků: Učit kulturu jinak |
Name (in English) | Lifelong learning for foreign language teachers: Teaching culture differently |
Authors | DELALANDE, Hana. |
Edition | 2018. |
Other information | |
---|---|
Original language | French |
Type of outcome | Popularizing texts and activities |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | francouzská kultura; rozvoj interkulturní komunikační kompetence; vzdělávání učitelů cizích jazyků |
Keywords in English | French culture; development of intercultutral communication competence; training of foreign language teachers |
Changed by | Changed by: Ing. Mgr. Hana Delalande, učo 21978. Changed: 1/2/2020 08:24. |
Abstract |
---|
L’apprentissage d’une langue est inséparable du contexte culturel de la langue cible. Les compétences (inter)culturelles peuvent être acquises par le biais d’activités stimulantes et actuelles. En utilisant des documents authentiques de divers médias (internet, cinéma, chansons), les élèves découvrent tous les aspects de la culture française et francophone. |
Abstract (in Czech) |
---|
Výuka jazyka je neoddělitelná od kulturního kontextu cílového jazyka. Rozvíjení (inter)kulturní kompetence je možné prostřednictvím zajímavých a aktuálních aktivit. Žácí mohou objevit aspekty francouzské a frankofonní kultury prostřednictvím autentických dokumentů z médií (internet, film, písně). |
Abstract (in English) |
---|
Teaching languages is inseparable from the cultural context of the target language. It is possible to develop the (inter)cultural communicative competence thanks to stimulating current activities. Using authentic documents from different media (internet, cinema, songs), the pupils discover all the aspects of French and francophone culture. |