B 2019

Baráky u Svatobořic: pohled do dějin 1914-1950. Putovní výstava z pohledu teorie a praxe

TIŠLIAR, Pavol, Monika MAŽÁROVÁ and Lucie JAGOŠOVÁ

Basic information

Original name

Baráky u Svatobořic: pohled do dějin 1914-1950. Putovní výstava z pohledu teorie a praxe

Name (in English)

The Complex of Buildings by Svatobořice: The History between the Years 1914 and 1950. Theory and practice of traveling exhibition

Authors

TIŠLIAR, Pavol, Monika MAŽÁROVÁ and Lucie JAGOŠOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 114 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

60101 History

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-9507-6

Keywords in English

travelling exhibition; complex of buildings by Svatobořice; museum education; museum pedagogy;

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 5/2/2020 12:52, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Publikace je završením projektu putovní výstavy „Baráky u Svatobořic“. Představuje dějiny svatobořických baráků, přibližuje koncepci výstav, muzejního kufříku a metodického konceptu aktivit s výstavním projektem v prostředí základních a středních škol. Obsahuje také teoretickou část zaměřenou na přípravu a realizaci putovních výstavních projektů těsně provázaných s muzejní edukací. Vědecká monografie je koncipována jako modelový příklad přípravy, realizace a využití putovní výstavy v nemuzejním prostředí. Slouží jako příručka nejen pro učitele základních a středních škol, ale také pro studenty muzeologie i muzejníky v praxi, kteří mohou tuto publikaci využít jako studijní materiál pro přípravu vlastních výstavních projektů.

In English

The publication is the culmination of project of the travelling exhibition “Baráky u Svatobořic”, which presents the history of buildings, describes the concept of the exhibition, the museum box and the methodical concept of activities with the exhibition project in schools. It also contains a theoretical part focused on the preparation and implementation of travelling exhibition with museum education. The scientific monograph is designed as a model example of the preparation, realisation and use of a travelling exhibition outside the museum. It is suitable as a handbook not only for school teachers but also for museology students or museum workers who can also use this publication for study purposes exhibition project.