Detailed Information on Publication Record
2019
SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ
WILDMANNOVÁ, MirkaBasic information
Original name
SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ
Name in Czech
SOUVISLOSTI TECHNOLOGICKÝCH INOVACÍ A SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ
Name (in English)
THE CONTEXT OF TECHNOLOGICAL INNOVATION AND THE EDUCATION SYSTEM
Authors
WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Praha, Reproduction of Human Capital - mutual links and connections, p. 453-463, 11 pp. 2019
Publisher
University of Economics, Prague
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50602 Public administration
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/19:00112897
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-245-2329-3
UT WoS
000630167900040
Keywords (in Czech)
Průmysl 4.0 - trh práce - technologické inovace - vzdělání - lidský kapitál
Keywords in English
Industry 4.0 - labor market - technological innovation - education - human capital
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 16/5/2022 11:06, Mgr. Pavlína Kurková
V originále
Ekonomika prochází zásadními změnami, které jsou zapříčiněny zaváděním informačních technologií a umělé inteligence do výroby, služeb a všech odvětví hospodářství. Velmi aktuálním a diskutovaným tématem se stává tzv. čtvrtá průmyslová revoluce. Změny, které sebou přináší, jsou zásadní. Koncept Průmysl 4.0 ovlivňuje nejen vědu, výzkum, průmysl, ale také vzdělávání a společnost jako celek. Názory na vliv průmyslové revoluce k budoucím požadavkům na lidský potenciál a trh práce se různí. Cílem příspěvku je identifikovat změny ve vzdělávání vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu práce v rámci technologických inovací. Výzkum se zaměřuje na výuku na sekundárním stupni vzdělání - střední odborné školy jsou nejvíce ovlivněny změnami, které představuje zavádění automatizace a robotizace ve výrobě. Z výzkumu vyplývá, že aktuální nastavení vzdělávacího systému je nedostačující a vzdělávací programy jsou rigidní.
In English
The economy is undergoing fundamental changes caused by the introduction of information technology and artificial intelligence into production, services and all sectors of the economy. The fourth industrial revolution is becoming a very topical and debated topic. The changes it brings are fundamental. Industry 4.0 concept affects not only science, research, industry, but also education and society as a whole. Opinions on the impact of the Industrial Revolution to the future demands on manpower and labor market varies. The aim of the paper is to identify changes in education due to changing labor market conditions within technological innovations. Research focuses on teaching at secondary level - secondary vocational schools are most affected by the changes introduced by the introduction of automation and robotics in manufacturing. Research shows that the current set-up of the education system is insufficient and the education programs are rigid. The economy is undergoing fundamental changes caused by the introduction of information technology and artificial intelligence into production, services and all sectors of the economy. The fourth industrial revolution is becoming a very topical and debated topic. The changes it brings are fundamental. Industry 4.0 concept affects not only science, research, industry, but also education and society as a whole. Opinions on the impact of the Industrial Revolution to the future demands on manpower and labor market varies. The aim of the paper is to identify changes in education due to changing labor market conditions within technological innovations. Research focuses on teaching at secondary level - secondary vocational schools are most affected by the changes introduced by the introduction of automation and robotics in manufacturing. Research shows that the current set-up of the education system is insufficient and the education programs are rigid.