2019
Intercultural Development Inventory®, version 3 – osobní plán rozvoje interkulturní kompetence
ZERZOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Intercultural Development Inventory®, version 3 – osobní plán rozvoje interkulturní kompetence
Název anglicky
Intercultural Development Inventory®, version 3 – Intercultural Development Plan
Autoři
ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Plzeň, Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3, od s. 27-35, 9 s. sv. 3, 2019
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00112944
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-261-0932-7
Klíčová slova česky
interkulturní kompetence; hodnocení interkulturní kompetence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® version 3; osobní plán rozvoje interkulturní kompetence; studenti angličtiny; studenti prvního ročníku; studenti posledního ročníku; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky
intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® version 3; Intercultural Development Plan; students of English; first year students; final year students; teacher training
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 2. 2020 22:37, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je navázat na článek, který představil na příkladu jedné respondentky Intercultural Development Inventory®, version 3 (Zerzová, 2016), jenž je považován za přední celosvětově používaný validní a reliabilní nástroj pro měření rozvoje interkulturní kompetence jedince či skupiny (Hammer, 2008). Po vyplnění IDI® vygeneruje profil respondenta (nebo skupiny), jenž stanovuje pozici respondenta, či skupiny na Intercultural development continuum® (Vývojové kontinuum IC) a dále osobní plán rozvoje IC (IDP). Cílem tohoto příspěvku je představit právě IDP pro doplnění informací o tom, co IDI®, version 3 jak výzkumníkům a vyučujícím, tak respondentům nabízí. Za tímto účelem jsou použity výsledky výzkumného šetření na příkladu stejné studentky jako v prvním článku (Zerzová, 2016), avšak s důrazem na výsledky z pátého ročníku studia, ne z prvního, jako tomu bylo v článku prvním.
Anglicky
The article aims to extend the scope of the article on the Intercultural Development Inventory®, version 3 (Zerzová, 2016b) that introduced it as a statistically reliable, cross-culturally valid psychometric assessment tool of an individual’s or group’s intercultural competence. Once completed, the IDI generates an individual (or group) graphic profile of the respondent’s overall position on the Intercultural development continuum®, as well as the individual (or group) Intercultural Development Plan (IDP). The aim of this article is to introduce what the IDP has to offer to both the researcher and respondent using the IDP of the very same student so that the first article (Zerzová, 2016) may be used for reference. However, the focus is on her results from the last year of her studies, not the first year, which the first article focused on.