C 2019

Intercultural Development Inventory®, version 3 – osobní plán rozvoje interkulturní kompetence

ZERZOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Intercultural Development Inventory®, version 3 – osobní plán rozvoje interkulturní kompetence

Name (in English)

Intercultural Development Inventory®, version 3 – Intercultural Development Plan

Authors

ZERZOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Plzeň, Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3, p. 27-35, 9 pp. sv. 3, 2019

Publisher

Západočeská univerzita v Plzni

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00112944

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-261-0932-7

Keywords (in Czech)

interkulturní kompetence; hodnocení interkulturní kompetence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® version 3; osobní plán rozvoje interkulturní kompetence; studenti angličtiny; studenti prvního ročníku; studenti posledního ročníku; vzdělávání učitelů

Keywords in English

intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® version 3; Intercultural Development Plan; students of English; first year students; final year students; teacher training

Tags

Reviewed
Changed: 14/2/2020 22:37, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je navázat na článek, který představil na příkladu jedné respondentky Intercultural Development Inventory®, version 3 (Zerzová, 2016), jenž je považován za přední celosvětově používaný validní a reliabilní nástroj pro měření rozvoje interkulturní kompetence jedince či skupiny (Hammer, 2008). Po vyplnění IDI® vygeneruje profil respondenta (nebo skupiny), jenž stanovuje pozici respondenta, či skupiny na Intercultural development continuum® (Vývojové kontinuum IC) a dále osobní plán rozvoje IC (IDP). Cílem tohoto příspěvku je představit právě IDP pro doplnění informací o tom, co IDI®, version 3 jak výzkumníkům a vyučujícím, tak respondentům nabízí. Za tímto účelem jsou použity výsledky výzkumného šetření na příkladu stejné studentky jako v prvním článku (Zerzová, 2016), avšak s důrazem na výsledky z pátého ročníku studia, ne z prvního, jako tomu bylo v článku prvním.

In English

The article aims to extend the scope of the article on the Intercultural Development Inventory®, version 3 (Zerzová, 2016b) that introduced it as a statistically reliable, cross-culturally valid psychometric assessment tool of an individual’s or group’s intercultural competence. Once completed, the IDI generates an individual (or group) graphic profile of the respondent’s overall position on the Intercultural development continuum®, as well as the individual (or group) Intercultural Development Plan (IDP). The aim of this article is to introduce what the IDP has to offer to both the researcher and respondent using the IDP of the very same student so that the first article (Zerzová, 2016) may be used for reference. However, the focus is on her results from the last year of her studies, not the first year, which the first article focused on.

Files attached