2019
Intercultural Development Inventory®, version 3 – osobní plán rozvoje interkulturní kompetence
ZERZOVÁ, JanaBasic information
Original name
Intercultural Development Inventory®, version 3 – osobní plán rozvoje interkulturní kompetence
Name (in English)
Intercultural Development Inventory®, version 3 – Intercultural Development Plan
Authors
ZERZOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Plzeň, Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3, p. 27-35, 9 pp. sv. 3, 2019
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00112944
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-261-0932-7
Keywords (in Czech)
interkulturní kompetence; hodnocení interkulturní kompetence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® version 3; osobní plán rozvoje interkulturní kompetence; studenti angličtiny; studenti prvního ročníku; studenti posledního ročníku; vzdělávání učitelů
Keywords in English
intercultural competence; assessment of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® version 3; Intercultural Development Plan; students of English; first year students; final year students; teacher training
Tags
Reviewed
Changed: 14/2/2020 22:37, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je navázat na článek, který představil na příkladu jedné respondentky Intercultural Development Inventory®, version 3 (Zerzová, 2016), jenž je považován za přední celosvětově používaný validní a reliabilní nástroj pro měření rozvoje interkulturní kompetence jedince či skupiny (Hammer, 2008). Po vyplnění IDI® vygeneruje profil respondenta (nebo skupiny), jenž stanovuje pozici respondenta, či skupiny na Intercultural development continuum® (Vývojové kontinuum IC) a dále osobní plán rozvoje IC (IDP). Cílem tohoto příspěvku je představit právě IDP pro doplnění informací o tom, co IDI®, version 3 jak výzkumníkům a vyučujícím, tak respondentům nabízí. Za tímto účelem jsou použity výsledky výzkumného šetření na příkladu stejné studentky jako v prvním článku (Zerzová, 2016), avšak s důrazem na výsledky z pátého ročníku studia, ne z prvního, jako tomu bylo v článku prvním.
In English
The article aims to extend the scope of the article on the Intercultural Development Inventory®, version 3 (Zerzová, 2016b) that introduced it as a statistically reliable, cross-culturally valid psychometric assessment tool of an individual’s or group’s intercultural competence. Once completed, the IDI generates an individual (or group) graphic profile of the respondent’s overall position on the Intercultural development continuum®, as well as the individual (or group) Intercultural Development Plan (IDP). The aim of this article is to introduce what the IDP has to offer to both the researcher and respondent using the IDP of the very same student so that the first article (Zerzová, 2016) may be used for reference. However, the focus is on her results from the last year of her studies, not the first year, which the first article focused on.