SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA a Eduard HOFMANN. Geography Outdoor Education from the Perspective of Czech Teachers, Pupils and Parents. Journal of geography. PHILADELPHIA: National Council for Geographic Education, roč. 119, č. 1, s. 32-41. ISSN 0022-1341. doi:10.1080/00221341.2019.1694055. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geography Outdoor Education from the Perspective of Czech Teachers, Pupils and Parents
Autoři SVOBODOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radek DURNA (203 Česká republika, domácí) a Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of geography, PHILADELPHIA, National Council for Geographic Education, 2020, 0022-1341.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.400
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00114056
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2019.1694055
UT WoS 000501701600001
Klíčová slova anglicky Outdoor education; geography education; teacher beliefs; teaching strategy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2021 12:56.
Anotace
Outdoor education is a teaching strategy that is considered an integral component of geography education. This article deals with the benefits of outdoor education as perceived by teachers, pupils, and parents for learner development in the areas of knowledge, skills, attitudes, and interpersonal relationships. To obtain the data, the semi-structured interviews with 18 elementary school teachers were realized. Then, based on the interview results, one model school was chosen to conduct a questionnaire survey among the pupils and their parents. The research shows that teachers see the benefits of outdoor education in both the cognitive area and the affective aspect of education and know that learners gain certain skills and knowledge during outdoor education. Conversely, parents see the greatest benefit in the area of attitudes and interpersonal relationships. Finally, learners perceive outdoor education as entertainment and time spent outside the classroom rather than a learning process.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 15:56