BAKEŠOVÁ, Václava. La littérature, outil toujours actuel dans l’enseignement du FLE (Literature, still a current tool in teaching FLE). In Le 23e séminaire de L’École Doctorale Francophone des Pays de Visegrád. Entre tradition et innovation dans les Études françaises en Europe centrale. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name La littérature, outil toujours actuel dans l’enseignement du FLE
Name in Czech Literatura jako stále aktuální nástroj ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Name (in English) Literature, still a current tool in teaching FLE
Authors BAKEŠOVÁ, Václava.
Edition Le 23e séminaire de L’École Doctorale Francophone des Pays de Visegrád. Entre tradition et innovation dans les Études françaises en Europe centrale, 2019.
Other information
Original language French
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) literatura ve výuce francouzštiny; vývoj role literatury ve výuce cizího jazyka; interkulturní kompetence; literatura v učebnicích francouzštiny
Keywords in English literature in French teaching; development of the role of literature in foreign language teaching; intercultural competence; literature in French textbooks
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 4/3/2020 11:39.
Abstract
Basée sur un regard diachronique de la présence de la littérature dans les méthodes de français et en accord avec des recherches actuelles dans le domaine de la didactique de la littérature, cette communication a été une réflexion sur les nouvelles possibilités d’études et de compréhension de textes littéraires visant à développer surtout la compétence interculturelle des apprenants.
Abstract (in Czech)
Na základě diachronického pohledu na přítomnost literatury ve francouzských metodách a v souladu se současným výzkumem v oblasti didaktiky literatury byla tato komunikace zamyšlením nad novými možnostmi studia a porozumění literárním textům zaměřených především na rozvoj interkulturní kompetence studentů.
Abstract (in English)
Based on a diachronic view of the presence of literature in French methods and in line with current research in the field of didactics of literature, this communication was a reflection on the new possibilities for studying and understanding literary texts aimed above all at developing the intercultural competence of the learners.
PrintDisplayed: 25/7/2024 01:07