KUNC, Josef, Vlastimil REICHEL a Markéta NOVOTNÁ. Modelling Frequency of Visits to the Shopping Centres as a Part of Consumer´s Preferences: Case Study from the Czech Republic. International Journal of Retail & Distribution Management. Emerald Group Publishing Ltd., 2020, roč. 48, č. 9, s. 985-1002. ISSN 0959-0552. doi:10.1108/IJRDM-04-2019-0130.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modelling Frequency of Visits to the Shopping Centres as a Part of Consumer´s Preferences: Case Study from the Czech Republic
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Vlastimil REICHEL (203 Česká republika, domácí) a Markéta NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Journal of Retail & Distribution Management, Emerald Group Publishing Ltd. 2020, 0959-0552.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.771
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00115339
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1108/IJRDM-04-2019-0130
UT WoS 000525212500001
Klíčová slova anglicky Shopping centres; Management; Consumers’ behaviour; Frequency patterns; Regression analysis; Central Europe; Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 24. 1. 2024 13:17.
Anotace
Effective management of shopping centres requires a good understanding of the consumers’ behaviour and preferences as well as meeting the demand-side needs. The purpose of this paper is to elucidate the factors affecting the frequency of shopping centres’ visits, providing implications for shopping centre managers from the perspective of a Czech consumer. The study was carried out in one of the Czech shopping centres in Brno due to its potentially standardisable common characteristics derived from the observation in the scatter plot. The standardized questionnaire survey on consumer shopping behaviour was conducted on a sample of more than 1,000 customers. The linear probability model and the logit model were applied to estimate impacts of included sociodemographic variables on the outcome. The findings on the frequency of visits give an overview of the sociodemographic and spatial determinants increasing the visit regularity. From the managerial point of view, the importance of customers’ activities and purposes is highlighted. The implications can be provided to managers challenging to demand management and considering the investment projects. We come up with certain suggestions in terms of market segmentation, based on sociodemographic characteristics and shopping behaviour. The paper provides insights into the preferences of the Czech consumers and extends the previous analysis of shopping behaviour by developing the statistical properties and demonstrating the variables and their influence on the frequency of visit.
Návaznosti
MUNI/A/0880/2019, interní kód MUNázev: Regulácie na trhu práce a trhu nehnuteľností a dynamika šedej ekonomiky v priebehu hospodárskeho cyklu
Investor: Masarykova univerzita, Regulácie na trhu práce a trhu nehnuteľností a dynamika šedej ekonomiky v priebehu hospodárskeho cyklu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1044/2018, interní kód MUNázev: Role veřejného a soukromého sektoru v rozvoji území
Investor: Masarykova univerzita, Role veřejného a soukromého sektoru v rozvoji území, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 06:32