D 2019

TYPICAL MISTAKES IN SOLVING ALGEBRAIC PROBLEMS OF GIFTED PUPILS AT PRIMARY SCHOOLS

BUDÍNOVÁ, Irena

Basic information

Original name

TYPICAL MISTAKES IN SOLVING ALGEBRAIC PROBLEMS OF GIFTED PUPILS AT PRIMARY SCHOOLS

Authors

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

PRAGUE 1, OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS, p. 457-459, 3 pp. 2019

Publisher

CHARLES UNIV, FAC EDUC

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00113023

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7603-069-5

UT WoS

000505160800053

Keywords (in Czech)

algebraické slovní úlohy; nadaní žáci; řešitelské strategie

Keywords in English

algebraic word problems; gifted pupils; solving strategies

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/4/2020 10:58, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Abstract

V originále

A research of gifted fourth and fifth graders was carried out in 2012 and 2013 to determine the solving strategies of gifted pupils when dealing with algebraic word problems. Such tasks can be solved arithmetically and algebraically. The aim of the research was to find out whether the solution strategy differs for gifted and other pupils.

In Czech

V letech 2012 a 2013 byl uskutečněn výzkum nadaných žáků čtvrtého a pátého ročníku, zaměřující na řešitelské strategie nadaných žáků při řešení algebraických slovních úloh. Tyto úlohy mohou být řešeny aritmeticky nebo algebraicky. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda se řešitelské strategie liší u nadaných a ostatních žáků.