Detailed Information on Publication Record
2019
TYPICAL MISTAKES IN SOLVING ALGEBRAIC PROBLEMS OF GIFTED PUPILS AT PRIMARY SCHOOLS
BUDÍNOVÁ, IrenaBasic information
Original name
TYPICAL MISTAKES IN SOLVING ALGEBRAIC PROBLEMS OF GIFTED PUPILS AT PRIMARY SCHOOLS
Authors
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
PRAGUE 1, OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS, p. 457-459, 3 pp. 2019
Publisher
CHARLES UNIV, FAC EDUC
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00113023
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7603-069-5
UT WoS
000505160800053
Keywords (in Czech)
algebraické slovní úlohy; nadaní žáci; řešitelské strategie
Keywords in English
algebraic word problems; gifted pupils; solving strategies
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/4/2020 10:58, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
V originále
A research of gifted fourth and fifth graders was carried out in 2012 and 2013 to determine the solving strategies of gifted pupils when dealing with algebraic word problems. Such tasks can be solved arithmetically and algebraically. The aim of the research was to find out whether the solution strategy differs for gifted and other pupils.
In Czech
V letech 2012 a 2013 byl uskutečněn výzkum nadaných žáků čtvrtého a pátého ročníku, zaměřující na řešitelské strategie nadaných žáků při řešení algebraických slovních úloh. Tyto úlohy mohou být řešeny aritmeticky nebo algebraicky. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda se řešitelské strategie liší u nadaných a ostatních žáků.