VOJTOVÁ, Věra. Člen konsorcia projektu (Member of project consorcium). Online. Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání ve městě Brně, MAP I., 2018 - 2019, [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Člen konsorcia projektu
Name (in English) Member of project consorcium
Authors VOJTOVÁ, Věra
Edition 2018 - 2019.
Publisher Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání ve městě Brně, MAP I.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Membership in academic boards, specialist panels, and other similar bodies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) rovný přístup ke vzdělávání; inkluze; speciální vzdělávací potřeby.
Keywords in English equal access to education; inclusion; special educational needs.
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 23/2/2023 16:35.
Abstract
Cílem projektu byla podpora předškolního vzdělávání ve městě Brně a zkvalitnění inkluzivní dimenze vzdělávání a jeho podmínek v mateřských školách. Efektivnost, dopad i udržitelnost projektu byla znásobena tím, že zapojení škol ve městě Brně bylo plošné, včetně organizací, které mají s podporou inkluze dlouholeté zkušenosti. Tím byla prohloubena vzájemná informovanost a spolupráce všech zúčastněných aktérů. Zapojeno bylo 137 mateřských škol zřizovaných městem Brnem a jeho městskými částmi a dále 4 organizace, které v Brně provozují neformální předškolní kluby zejména pro děti ze sociálně vyloučeného prostředí: neziskové organizace IQ Roma Servis, Petrov a Teen Challenge International, a dále příspěvková organizace DROM, romské středisko, zřizovaná statutárním městem Brnem.
Abstract (in English)
The aim of the event was to promote early childhood education in brno and improve the inclusive dimension of education and its conditions in kindergartens. The efficiency, impact and sustainability of the project have been multiplied by the fact that the involvement of schools in brno has been flat, including organizations that have many years of experience with the support of inclusion. This deepened the mutual awareness and cooperation of all actors involved. 137 kindergartens established by the city of Brno and its urban areas were involved, as well as 4 organisations that run informal pre-school clubs in Brno, especially for children from socially excluded backgrounds: the non-profit organizations IQ Roma Servis, Petrov and Teen Challenge International, as well as the contribution organization DROM, the Roma centre, established by the statutory city of Brno.
PrintDisplayed: 24/4/2024 12:23