Detailed Information on Publication Record
2019
Cena děkana PdF MU
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Cena děkana PdF MU
Name (in English)
Dean's Prize of the Faculty of Education MU
Authors
Edition
2019
Other information
Language
German
Type of outcome
Ocenění vědecké a umělecké činnosti
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 21/2/2020 23:12, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Die Texte des Buches "Linguistic Landscape und Fremdsprachendidaktik" sind im Kontext einer medien. und kulturaufmerksamen Fremd- und Zweitschprachendidaktik verankert und stellen Aspekte heraus, die in der Diskussion zum didaktischen Potenzial von Linguistic Landscapes noch wenich Betrachtung fanden. Die thematische Breite reicht vom interkulturellen Lernen úber historisches Lernen in Verbindung mit dem Konzept der Erinnerungsorte, Sprach-, Kultur und Literaturdidaktik, Fremdsprachenerwerbsforschung bis zur Sprachenpolitik. MitautorInnen sind Hochschulexperten aus europäischen Universitäten.
In Czech
Texty knihy "Linguistic Landscape und Fremdsprachendidaktik" jsou ukotveny v kontextu didaktiky cizího a druhého jazyka zaměřené na média na kulturní aspekty a tematizují oblasti, které s ohledem na didaktický potenciál jazykových krajin v rámci učení, vyučování a výzkumu cizích jazyků nebyla doposud v odborné diskusi dostatečně ozřejmována. Tematické spektrum se pohybuje od mezikulturního učení až po historická témata spojená s konceptem míst paměti, didaktiku kultury a literatury, výzkum učení a vyučování cizího jazyka až po jazykovou politiku. Spoluautoři jsou odborníci z evropských univerzit.
In English
The texts of the book "Linguistic Landscape und Fremdsprachendidaktik" are anchored and in the context of a media. and culturally attentive foreign and second-language didactics and highlight aspects that found little consideration in the discussion on the didactic potential of Linguistic Landscapes. The thematic spectrum ranges from intercultural learning through historical learning in conjunction with the concept of places of memory, language, culture and literary didactics, foreign language acquisition research to language policy. The authors are experts from European universities.