SYSLOVÁ, Zora. Benefity předškolního vzdělávání. In Šance dětem. Praha: Sirius o.p.s. ISSN 1805-8876. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Benefity předškolního vzdělávání
Název anglicky Benefits of preschool education
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Praha, Šance dětem, 2020.
Nakladatel Sirius o.p.s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1805-8876
Klíčová slova česky Předškolní vzděláván; rodina; sociálně znevýhodněné prostředí.
Klíčová slova anglicky Preschool education; family; socially disadvantaged environment.
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 26. 2. 2021 09:10.
Anotace
Článek, určený především rodinám dětí předškolního věku, hledá odpovědi na otázky: Zvýhodňuje předškolní vzdělávání dítě v další cestě za vzděláním? Jsou děti, které chodily do mateřské školy, úspěšnější? Text tematicky míří k problematice povinného předškolního vzdělávání v posledním roce docházky do mateřské školy. Opírá se především o zahraniční výzkumy, které ukazují, že kvalitní předškolní vzdělávání přináší benefity zejména pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Anotace anglicky
The article, intended primarily for families of preschool children, seeks answers to the questions: Does pre-school education favor the child in the further path to education? Are the children attending kindergarten more successful? The text thematically focuses on the issue of compulsory pre-school education in the last year of attending kindergarten. It is based mainly on foreign research, which shows that high-quality pre-school education brings benefits especially for children from a disadvantaged environment.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 12:07