ŠTEFEK, Tomáš. Libraries helping people : Design thinking as a framework for librarians to bring social innovations. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Libraries helping people : Design thinking as a framework for librarians to bring social innovations
Autoři ŠTEFEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50804 Library science
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW International Summer School for Librarians Článek na Medium.com
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00113029
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky design služeb; designové myšlení; sociální inovace; knihovny
Klíčová slova anglicky service design; design thinking; social innovation; libraries
Štítky design služeb, designové myšlení, knihovny, rivok, sociální inovace
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 20. 4. 2020 15:31.
Anotace
The workshop aims to introduce the service design process together with the process of and tools for designing social innovations, as a methodology to create useful, feasible, sustainable, evidence-based and inclusive services that improve life-quality of people, communities, cities or society. The methodology of the workshop is reflecting the applied research study “Stimulators and Barriers Towards Social Innovations in Public Libraries: Qualitative Research Study”, particularly its outputs related to findings, that libraries and librarians don't see their services as ways to participate on solving problems and challenges of communities or whole society, but they see the servicer rather isolated from the problems. Thus the workshop focused on introducing and testing of methods e.g. stakeholder mapping, community mapping, co-design, user testing. The workshop results in tested methodology of education event, applying service design process methods and tools based on human-centered design concept, together with social innovation design and development process and tools.
Anotace česky
Workshop si klade za cíl přiblížit proces designu služeb společně s procesem a nástroji pro vývoj sociálních inovací, jako metodologii navrhování použitelných, realizovatelných, udržitelných, na důkazech založených a inkluzivních službách, které zvyšují kvalitu života jedinců, komunit, obcí nebo společnosti.Metodologie workshopu je reakcí na realizovaný aplikovaný výzkum "Stimulátory a bariéry při zavádění sociálních inovací ve veřejných knihovnách: kvalitativně orientovaná výzkumná studie", konkrétně jeho výstupy, spojené se zjištěními, že knihovny a jejich pracovníci na své služby nenahlížejí jako na součást řešení problémů a výzev komunit nebo celé společnosti, nýbrž je vnímají poněkud izolovaně od těchto problémů. Workshop by tudíž zaměřený na představení a testování metod, jako např. mapování stakeholderů, komunitní mapování, spolutvorba nebo uživatelské testování. Výsledkem workshopu je otestovaná metodologie vzdělávací aktivity, aplikující proces a metody designu služeb, založené na konceptu human-centered design, společně s procesem a nástroji navrhování a vývoje sociálních inovací.
Návaznosti
CZ.03.3.X/0.0/0.0/15_124/0006474, interní kód MUNázev: Centrum sociálních inovací ve veřejných knihovnických a informačních službách (Akronym: CIDES)
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Centrum sociálních inovací ve veřejných knihovnických a informačních službách, PO 3 Sociální inovace a mezinárodní spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:48