p 2019

Perspektivy digital humanities v edukačních strategiích knihoven a škol

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Perspektivy digital humanities v edukačních strategiích knihoven a škol

Name (in English)

Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools

Edition

Mezinárodní konference Ruditatis antidotum Eruditio est, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

digital humanities; vzdělávání; knihovna; formální a neformální vzdělávání; učitel; učící knihovník

Keywords in English

digital humanities; education; library; formal and non-formal education; teacher; teaching librarian

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/2/2020 19:11, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá aktuální oblastí digitalizace kulturního dědictví v perspektivě edukačních aktivit. Je zaměřen na spolupráce knihoven a škol a propojování formálního a neformálního vzdělávání při využití digitalizovaných fondů pr ovzdělávání žáků ve 21. století.

In English

The paper deals with the current area of digitization of cultural heritage in the perspective of educational activities. It focuses on the collaboration of libraries and schools and the linking of formal and non-formal education with the use of digitized funds for the education of pupils in the 21st century.