MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy digital humanities v edukačních strategiích knihoven a škol (Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools). In Mezinárodní konference Ruditatis antidotum Eruditio est. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy digital humanities v edukačních strategiích knihoven a škol
Name (in English) Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Mezinárodní konference Ruditatis antidotum Eruditio est, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) digital humanities; vzdělávání; knihovna; formální a neformální vzdělávání; učitel; učící knihovník
Keywords in English digital humanities; education; library; formal and non-formal education; teacher; teaching librarian
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 23/2/2020 19:11.
Abstract
Příspěvek se zabývá aktuální oblastí digitalizace kulturního dědictví v perspektivě edukačních aktivit. Je zaměřen na spolupráce knihoven a škol a propojování formálního a neformálního vzdělávání při využití digitalizovaných fondů pr ovzdělávání žáků ve 21. století.
Abstract (in English)
The paper deals with the current area of digitization of cultural heritage in the perspective of educational activities. It focuses on the collaboration of libraries and schools and the linking of formal and non-formal education with the use of digitized funds for the education of pupils in the 21st century.
PrintDisplayed: 24/6/2024 23:40