W 2019

Barevné partitury

STADLEROVÁ, Hana and Daniela TAYLOR

Basic information

Original name

Barevné partitury

Name (in English)

Colourful scores

Authors

STADLEROVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Daniela TAYLOR (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00113034

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

prostorová tvorba; hudební improvizace

Keywords in English

spatial work; musical improvisations
Změněno: 4/3/2020 09:53, Mgr. Daniela Taylor, Ph.D.

Abstract

V originále

Prostorová tvorba ve výstavním prostoru Galerie jednatřicítka byla spojena s hudební produkcí studentů, kteří předvedli hudební improvizace podle vlastních výtvarných partitur. Aktivity proběhly v rámci Týdne výtvarné kultury pod vedením H. Stadlerové a D. Taylor. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".

In English

Spatial work in the exhibition space of “The Gallery of Thirty-one” was associated with the musical production of students who performed their musical improvisations according to their own artistic scores. The activities took place within the framework of The Week of Art Culture led by H. Stadlerová and D. Taylor. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education