e 2019

Vzdělávací modul Informační gramotnost s metodikou

MAZÁČOVÁ, Pavlína, Petra VAŇKOVÁ, Josef LOMBARD and Jan BERKI

Basic information

Original name

Vzdělávací modul Informační gramotnost s metodikou

Name (in English)

Educational module Information literacy with methodology

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petra VAŇKOVÁ (203 Czech Republic), Josef LOMBARD and Jan BERKI (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Praha, 30 pp. 2019

Publisher

Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/19:00113036

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7603-063-3

Keywords (in Czech)

informační gramotnost; vzdělávání; pedagogika; didaktika; edukační proces

Keywords in English

information literacy; education; pedagogy; didactics; educational process

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/4/2020 10:27, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato publikace nabízí pohled na informační gramotnost jako jednu z klíčových gramotností, která se v současnosti vykrystalizovala z různých typů gramotností. Informační gramotnost je představena učitelům jak funkční celek, který není určen pouze pro vyučující informačních a komunikačních technologií, ale má své místo v práci učitelů napříč různými předměty a stupni vzdělávání. Představuje se zde rozvoj informační gramotnosti v rámci projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností s ohledem na průběh implementace mezi učitele a následně do edukačního procesu.

In English

This publication offers a view of information literacy as one of the key literacy that has now crystallized from different types of literacy. Information literacy is presented to teachers as a functional unit that is not only intended for ICT teachers but has a place in the work of teachers across different subjects and levels of education. It introduces the development of information literacy within the project Improving the quality of pupil education, development of key competencies, areas of education and literacy with respect to the implementation process among teachers and subsequently to the educational process.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education