Detailed Information on Publication Record
2019
Vzdělávací modul Informační gramotnost s metodikou
MAZÁČOVÁ, Pavlína, Petra VAŇKOVÁ, Josef LOMBARD and Jan BERKIBasic information
Original name
Vzdělávací modul Informační gramotnost s metodikou
Name (in English)
Educational module Information literacy with methodology
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petra VAŇKOVÁ (203 Czech Republic), Josef LOMBARD and Jan BERKI (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Praha, 30 pp. 2019
Publisher
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00113036
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7603-063-3
Keywords (in Czech)
informační gramotnost; vzdělávání; pedagogika; didaktika; edukační proces
Keywords in English
information literacy; education; pedagogy; didactics; educational process
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/4/2020 10:27, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Tato publikace nabízí pohled na informační gramotnost jako jednu z klíčových gramotností, která se v současnosti vykrystalizovala z různých typů gramotností. Informační gramotnost je představena učitelům jak funkční celek, který není určen pouze pro vyučující informačních a komunikačních technologií, ale má své místo v práci učitelů napříč různými předměty a stupni vzdělávání. Představuje se zde rozvoj informační gramotnosti v rámci projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností s ohledem na průběh implementace mezi učitele a následně do edukačního procesu.
In English
This publication offers a view of information literacy as one of the key literacy that has now crystallized from different types of literacy. Information literacy is presented to teachers as a functional unit that is not only intended for ICT teachers but has a place in the work of teachers across different subjects and levels of education. It introduces the development of information literacy within the project Improving the quality of pupil education, development of key competencies, areas of education and literacy with respect to the implementation process among teachers and subsequently to the educational process.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU |
|