MAZÁČOVÁ, Pavlína, Petra VAŇKOVÁ, Josef LOMBARD and Jan BERKI. Vzdělávací modul Informační gramotnost s metodikou (Educational module Information literacy with methodology). 1st ed. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2019, 30 pp. ISBN 978-80-7603-063-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávací modul Informační gramotnost s metodikou
Name (in English) Educational module Information literacy with methodology
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petra VAŇKOVÁ (203 Czech Republic), Josef LOMBARD and Jan BERKI (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Praha, 30 pp. 2019.
Publisher Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00113036
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7603-063-3
Keywords (in Czech) informační gramotnost; vzdělávání; pedagogika; didaktika; edukační proces
Keywords in English information literacy; education; pedagogy; didactics; educational process
Tags didaktika, edukační proces, informační gramotnost, rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 10/4/2020 10:27.
Abstract
Tato publikace nabízí pohled na informační gramotnost jako jednu z klíčových gramotností, která se v současnosti vykrystalizovala z různých typů gramotností. Informační gramotnost je představena učitelům jak funkční celek, který není určen pouze pro vyučující informačních a komunikačních technologií, ale má své místo v práci učitelů napříč různými předměty a stupni vzdělávání. Představuje se zde rozvoj informační gramotnosti v rámci projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností s ohledem na průběh implementace mezi učitele a následně do edukačního procesu.
Abstract (in English)
This publication offers a view of information literacy as one of the key literacy that has now crystallized from different types of literacy. Information literacy is presented to teachers as a functional unit that is not only intended for ICT teachers but has a place in the work of teachers across different subjects and levels of education. It introduces the development of information literacy within the project Improving the quality of pupil education, development of key competencies, areas of education and literacy with respect to the implementation process among teachers and subsequently to the educational process.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 8/7/2024 04:18