k 2019

Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students

SLÁDKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students

Name in Czech

Modální slovesa ve slohových pracích z angličtiny

Authors

SLÁDKOVÁ, Věra

Edition

Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English 2019, 2019

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

modální slovesa; opisné tvary modálních sloves; lexikální slovesa; žákovský korpus; chybové vzorce

Keywords in English

central modals; quasi-modals; lexical verbs; learner corpus; error patterns
Změněno: 23/2/2020 21:29, Mgr. Věra Sládková, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper presents the findings of frequency analysis of modal verbs and their complementation in 390 English school-leaving essays written by Czech secondary-school students in a high-stakes exam. The findings reveal a very high proportion of correct complementation patterns, but predominantly with lexical verbs at A1 and A2 CEFR levels while complementation by past-tense forms of lexical verbs and the absence of complementation are the most frequent errors.

In Czech

V tomto výstupu jsou prezentovány výsledky frekvenční analýzy modálních sloves a jejich vazeb tak, jak se vyskytují v 390 maturitních pracích z anglického jazyka napsaných českými studenty. Výsledky dokumentují vysoký podíl správně vytvořených vazeb, ale především s lexikálními slovesy na A1 a A2 úrovni podle SERRJ, přičemž k nějčastějším chybám patří to, že jsou často rozvíjeny minulými tvary lexikálních sloves či nejsou lexikálními slovesy rozvíjena vůbec.

Links

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Name: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A