Detailed Information on Publication Record
2019
Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students
SLÁDKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Modal verbs in English essays written by Czech secondary school students
Name in Czech
Modální slovesa ve slohových pracích z angličtiny
Authors
SLÁDKOVÁ, Věra
Edition
Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English 2019, 2019
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
modální slovesa; opisné tvary modálních sloves; lexikální slovesa; žákovský korpus; chybové vzorce
Keywords in English
central modals; quasi-modals; lexical verbs; learner corpus; error patterns
Změněno: 23/2/2020 21:29, Mgr. Věra Sládková, Ph.D.
V originále
This paper presents the findings of frequency analysis of modal verbs and their complementation in 390 English school-leaving essays written by Czech secondary-school students in a high-stakes exam. The findings reveal a very high proportion of correct complementation patterns, but predominantly with lexical verbs at A1 and A2 CEFR levels while complementation by past-tense forms of lexical verbs and the absence of complementation are the most frequent errors.
In Czech
V tomto výstupu jsou prezentovány výsledky frekvenční analýzy modálních sloves a jejich vazeb tak, jak se vyskytují v 390 maturitních pracích z anglického jazyka napsaných českými studenty. Výsledky dokumentují vysoký podíl správně vytvořených vazeb, ale především s lexikálními slovesy na A1 a A2 úrovni podle SERRJ, přičemž k nějčastějším chybám patří to, že jsou často rozvíjeny minulými tvary lexikálních sloves či nejsou lexikálními slovesy rozvíjena vůbec.
Links
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|