Detailed Information on Publication Record
2019
Enhancing coherence in L2 students' university writing: Patterning and realisations of thematic structure
JANČAŘÍKOVÁ, Renata and Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁBasic information
Original name
Enhancing coherence in L2 students' university writing: Patterning and realisations of thematic structure
Authors
Edition
EATAW 2019 conference, Goteborg, Sweden, 2019
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60203 Linguistics
Country of publisher
Sweden
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
koherence textu, akademické psaní, struktura tématické zóny
Keywords in English
coherence, academic writing, tematic zone realizations
Tags
International impact
Změněno: 10/4/2020 15:02, doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
V originále
The paper presented partial results of an ongoing project investigating Czech university students' academic writing with focus on building text coherence, namely the so-called theme zone, its patterning and realizations in a corpus of diploma thesis written by students of English at the Faculty of Education, Masaryk University. The main findings indicate that Czech students rely on unmarked theme patterns and use frequently textual themes while interpersonal themes expressing stance occur considerably less frequently.
In Czech
Konferenční příspěvek prezentoval dosavadní výsledky probíhajícího výzkumu, který zkoumá koherenci akademických textů českých univerzitních studentů, konkrétně v rámci tzv. theme zone, její typickou strukturu a možné realizace v korpusu diplomových prací studentů angličtiny na Pedagogické fakultě Masarykovy unieverzity. Výsledky výzkumu naznačují, že studenti častěji používají typickou strukturu theme zone a zejména tzv. textual theme, zatímco interpersonal theme vyjadřující postoj k obsahu se vyskytuje výrazně méně.
Links
LTC18015, research and development project |
|