BRYCHOVÁ, Alice. Zum Konzept der Begleitseminare für Pädagoginnen im Bereich Nachbarsprachenvermittlung im Kindergarten (The concept of seminars for teachers in the field of language teaching in kindergarten). In Marie-Laure Durand / MIchael Lefevre/ Petr Öhl. Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft. Akten der 26. Fachtagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen GeSuS e.V. in Montpellier, 5.-7. April 2018. 1st ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2020, p. 203-213. ISBN 978-3-339-11110-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zum Konzept der Begleitseminare für Pädagoginnen im Bereich Nachbarsprachenvermittlung im Kindergarten
Name in Czech Koncept doprovodných seminářů pro pedagožky v oblasti zprostředkování jazyka sousední země v mateřské škole
Name (in English) The concept of seminars for teachers in the field of language teaching in kindergarten
Authors BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hamburg, Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft. Akten der 26. Fachtagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen GeSuS e.V. in Montpellier, 5.-7. April 2018, p. 203-213, 11 pp. 2020.
Publisher Verlag Dr. Kovač
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/20:00115357
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-339-11110-4
Keywords (in Czech) vzdělávací seminář; jazyk sousední země; zprostředkování jazyka dětem v mladším věku; návaznost na učení jazyků
Keywords in English the language of a neighboring country; provision of language to children in younger age; learning to learn languages
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 16/4/2021 13:06.
Abstract
Im Beitrag wurden relevante Themen und Methoden, die bei Schulungsseminaren für die Weiterbildung der muttersprachlichen Mitarbeiterinnen entworfen und realisiert wurden, vorgestellt und näher beschrieben. Die muttersprachlichen Mitarbeiterinnen arbeiten in dem grenzüberschreitenden Projekt BIG als Vermittlerinnen der tschechichen, slowakischen und ungarischen Sprache beim Nachbarsprachenangebot in NÖ-Kindergärten.
Abstract (in Czech)
V článku byla představena a popsána vhodná témata a metody, které byly navrženy a implementovány na školicích seminářích pro další vzdělávání rodilých mluvčích. Rodilí mluvčí pracují v přeshraničním projektu BIG jako zprostředkovatelé českého, slovenského a maďarského jazyka v sousedním dolním Rakousku v mateřských školách.
Abstract (in English)
The paper presented and described relevant topics and methods that were designed and implemented during training sessions for training mother tongue workers. Native speakers, who work as part of the BIG cross-border project as mediators of Czech, Slovak and Hungarian languages in neighboring Austria, are trained to work on a language offer in Lower Austrian nursery schools.
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:23