KRAHULEC, Ondřej. Simulační a rolové hry ve výuce cizího jazyka (Simulation and role-playing games in foreign language teaching). In Festival pedagogické inspirace v Praze. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Simulační a rolové hry ve výuce cizího jazyka
Name (in English) Simulation and role-playing games in foreign language teaching
Authors KRAHULEC, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Festival pedagogické inspirace v Praze, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00113098
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English simulation games; role-playing; task-based learning; lesson planning; lesson design
Changed by Changed by: Mgr. Ondřej Krahulec, učo 435189. Changed: 9/3/2020 19:36.
Abstract
Chcete na vlastní kůži vyzkoušet, jaké to je vyšetřovat záhadnou vraždu, proměnit se v kupce na rušném tržišti nebo se vžít do role úspěšného vlastníka restaurace? Společně jsme ponořili do těchto i dalších rolí. Zahráli si rozmanité rolové a simulační hry, které se dají využít ve výuce cizího jazyka na 2. stupni ZŠ (zaměřeno na AJ). Absolvovali jsme 2 hodiny nabité aktivitami zaměřenými zejména na rozvoj řečové dovednosti mluvení. Podívali jsme se i na detaily a vychytávky takových her. Nechyběli ani praktické ukázky z výuky na ZŠ. Věřím, že zážitkové a zkušenostní učení má ve výuce cizího jazyka nezastupitelné místo, doufám, že po absolvování worshopu již tušíte proč.
Abstract (in English)
Do you want to experience first hand what's it like to investigate a mysterious murder, become a merchant or a successful restaurant owner? We tried these and other roles during the workshop. We played various role-playing and simulation games that could be used in TEFL at lower secondary schools. We spent 2 hours focusing on the development of speaking of our students. We looked closely on some of the details the games use to their advantage. There were also video studies of the activities used at a lower secondary school. I believe that experiential learning plays a pivotal part in foreign language learning, I hope you feel it the same after you have experienced the activities hands-on.
Links
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VIII)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/6/2024 08:26