Informační systém MU
OŠLEJŠEK, Radek, Vít RUSŇÁK, Karolína DOČKALOVÁ BURSKÁ, Valdemar ŠVÁBENSKÝ, Jan VYKOPAL a Jakub ČEGAN. Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 2021, to appear, to appear, s. 1-13. ISSN 1077-2626. doi:10.1109/TVCG.2020.2977336.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Conceptual Model of Visual Analytics for Hands-on Cybersecurity Training
Autoři OŠLEJŠEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí), Vít RUSŇÁK (203 Česká republika, domácí), Karolína DOČKALOVÁ BURSKÁ (203 Česká republika, domácí), Valdemar ŠVÁBENSKÝ (703 Slovensko, domácí), Jan VYKOPAL (203 Česká republika, domácí) a Jakub ČEGAN (203 Česká republika, domácí).
Vydání IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2021, 1077-2626.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 4.558 v roce 2019
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2020.2977336
UT WoS 999
Klíčová slova anglicky Visual analytics; cybersecurity; hands-on training; classification; education
Štítky best1, J-D1
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 14. 5. 2021 05:58.
Anotace
Hands-on training is an effective way to practice theoretical cybersecurity concepts and increase participants’ skills. In this paper, we discuss the application of visual analytics principles to the design, execution, and evaluation of training sessions. We propose a conceptual model employing visual analytics that supports the sensemaking activities of users involved in various phases of the training life cycle. The model emerged from our long-term experience in designing and organizing diverse hands-on cybersecurity training sessions. It provides a classification of visualizations and can be used as a framework for developing novel visualization tools supporting phases of the training life-cycle. We demonstrate the model application on examples covering two types of cybersecurity training programs.
Návaznosti
EF16_019/0000822, projekt VaVNázev: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur
MUNI/A/1076/2019, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 20 (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1411/2019, interní kód MUNázev: Aplikovaný výzkum: softwarové architektury kritických infrastruktur, bezpečnost počítačových systémů, zpracování přirozeného jazyka a jazykové inženýrství, vizualizaci velkých dat a rozšířená realita.
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 15. 5. 2021 07:57