D 2019

Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie

NERUŠILOVÁ, Terezie

Základní údaje

Originální název

Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie

Název anglicky

Development of the speaking skill with the help of asynchronous ICT tools: review of literature

Autoři

NERUŠILOVÁ, Terezie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků II, od s. 33-50, 18 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113112

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9546-5

Klíčová slova česky

ICT; nové technologie; elektronicky podporované učení; e-learning; blended learning; řečová dovednost mluvení; cizí jazyk; francouzský jazyk

Klíčová slova anglicky

ICT; new technologies; online learning; e-learning; blended learning; speaking skill; foreign language; French language

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2020 12:24, Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová

Anotace

ORIG EN

V originále

Tato přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s použitím ICT nástrojů pro rozvoj řečové dovednosti mluvení při učení se cizímu jazyku. Vychází z devíti mezinárodních studií, které ukazují, jakými způsoby lze asynchronně využívat internetové prostředí pro rozvoj řečové dovednosti mluvení, podtrhují pozitivní vliv využití technologií ve výuce na motivaci studentů a některé také upozorňují na důležitost zpětné vazby.

Anglicky

This review aims to map the research connected with the use of ICT tools for the development of speaking skill in foreign language learning. It is based on nine international studies showing in which ways the asynchronous online environment can be used for the development of the speaking skill, emphasising the positive influence of ICT on students’ motivation, and some of them pointing out the importance of feedback.

Návaznosti

MUNI/A/1143/2018, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 10. 11. 2024 20:13