Detailed Information on Publication Record
2019
Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie
NERUŠILOVÁ, TerezieBasic information
Original name
Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie
Name (in English)
Development of the speaking skill with the help of asynchronous ICT tools: review of literature
Authors
NERUŠILOVÁ, Terezie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků II, p. 33-50, 18 pp. 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00113112
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9546-5
Keywords (in Czech)
ICT; nové technologie; elektronicky podporované učení; e-learning; blended learning; řečová dovednost mluvení; cizí jazyk; francouzský jazyk
Keywords in English
ICT; new technologies; online learning; e-learning; blended learning; speaking skill; foreign language; French language
Tags
Reviewed
Změněno: 27/2/2020 12:24, Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová
V originále
Tato přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s použitím ICT nástrojů pro rozvoj řečové dovednosti mluvení při učení se cizímu jazyku. Vychází z devíti mezinárodních studií, které ukazují, jakými způsoby lze asynchronně využívat internetové prostředí pro rozvoj řečové dovednosti mluvení, podtrhují pozitivní vliv využití technologií ve výuce na motivaci studentů a některé také upozorňují na důležitost zpětné vazby.
In English
This review aims to map the research connected with the use of ICT tools for the development of speaking skill in foreign language learning. It is based on nine international studies showing in which ways the asynchronous online environment can be used for the development of the speaking skill, emphasising the positive influence of ICT on students’ motivation, and some of them pointing out the importance of feedback.
Links
MUNI/A/1143/2018, interní kód MU |
|