D 2019

Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie

NERUŠILOVÁ, Terezie

Basic information

Original name

Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie

Name (in English)

Development of the speaking skill with the help of asynchronous ICT tools: review of literature

Authors

NERUŠILOVÁ, Terezie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků II, p. 33-50, 18 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00113112

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-9546-5

Keywords (in Czech)

ICT; nové technologie; elektronicky podporované učení; e-learning; blended learning; řečová dovednost mluvení; cizí jazyk; francouzský jazyk

Keywords in English

ICT; new technologies; online learning; e-learning; blended learning; speaking skill; foreign language; French language

Tags

Reviewed
Změněno: 27/2/2020 12:24, Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová

Abstract

V originále

Tato přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s použitím ICT nástrojů pro rozvoj řečové dovednosti mluvení při učení se cizímu jazyku. Vychází z devíti mezinárodních studií, které ukazují, jakými způsoby lze asynchronně využívat internetové prostředí pro rozvoj řečové dovednosti mluvení, podtrhují pozitivní vliv využití technologií ve výuce na motivaci studentů a některé také upozorňují na důležitost zpětné vazby.

In English

This review aims to map the research connected with the use of ICT tools for the development of speaking skill in foreign language learning. It is based on nine international studies showing in which ways the asynchronous online environment can be used for the development of the speaking skill, emphasising the positive influence of ICT on students’ motivation, and some of them pointing out the importance of feedback.

Links

MUNI/A/1143/2018, interní kód MU
Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VIII)
Investor: Masaryk University, Category A