NERUŠILOVÁ, Terezie. Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie (Development of the speaking skill with the help of asynchronous ICT tools: review of literature). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků II. Brno: Masarykova univerzita, 2019, p. 33-50. ISBN 978-80-210-9546-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj řečové dovednosti mluvení s využitím asynchronních ICT nástrojů: přehledová studie
Name (in English) Development of the speaking skill with the help of asynchronous ICT tools: review of literature
Authors NERUŠILOVÁ, Terezie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků II, p. 33-50, 18 pp. 2019.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00113112
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9546-5
Keywords (in Czech) ICT; nové technologie; elektronicky podporované učení; e-learning; blended learning; řečová dovednost mluvení; cizí jazyk; francouzský jazyk
Keywords in English ICT; new technologies; online learning; e-learning; blended learning; speaking skill; foreign language; French language
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová, učo 330948. Changed: 27/2/2020 12:24.
Abstract
Tato přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s použitím ICT nástrojů pro rozvoj řečové dovednosti mluvení při učení se cizímu jazyku. Vychází z devíti mezinárodních studií, které ukazují, jakými způsoby lze asynchronně využívat internetové prostředí pro rozvoj řečové dovednosti mluvení, podtrhují pozitivní vliv využití technologií ve výuce na motivaci studentů a některé také upozorňují na důležitost zpětné vazby.
Abstract (in English)
This review aims to map the research connected with the use of ICT tools for the development of speaking skill in foreign language learning. It is based on nine international studies showing in which ways the asynchronous online environment can be used for the development of the speaking skill, emphasising the positive influence of ICT on students’ motivation, and some of them pointing out the importance of feedback.
Links
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VIII)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/6/2024 20:32