s 2019

EdTech KISK: Studijní profilace Technologie ve vzdělávání

ČERNÝ, Michal and Hana TULINSKÁ

Basic information

Original name

EdTech KISK: Studijní profilace Technologie ve vzdělávání

Name in Czech

EdTech KISK: Studijní profilace Technologie ve vzdělávání

Name (in English)

EdTech KISK: Study specialization of technology in education

Authors

ČERNÝ, Michal and Hana TULINSKÁ

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-9480-2

Tags

Změněno: 29/2/2020 18:45, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace představuje studijní profilaci Technologie ve vzdělávání v rámci studia informačních věd a knihovnictví. Nabízí syntetizující pohled na vývoj a poslání celé studijní profilace, ale také na proměny jejího personálního obsazení a publikační činnost. Nabízí tak ucelený pohled na kritické promýšlení toho, jakým způsobem o technologiích ve vzdělávání hovořit s akademickou veřejností, ale především se studenty. Usiluje o kritický pohled na stávající stav a současně otevírá perspektivy dalšího vývoje. Čtenáře vede k pohledu na výzkumně-pedagogickou skupinu, která je v rámci českého prostředí unikátní svojí silnou zakořeněností v tématech, jako jsou informační vzdělávání, online kurzy, výzkum vzdělávacího prostředí nebo využití virtuální reality pro kolaborativní úlohy.

In English

The publication presents the study profile of technology in education within the study of information sciences and librarianship. It offers a synthetizing view of the development and mission of the entire study profile, but also the changes in its staffing and publishing activities. It provides a comprehensive view of critical thinking about how to talk about technology in education to the academic community, but above all, to students. It seeks a crucial aspect of the current situation and at the same time, opens prospects for further development. It leads the reader to a view of research – the pedagogical group that is unique within the Czech environment for its strong roots in topics such as information education, online courses, research in the educational environment or the use of virtual reality for collaborative tasks.