VÁLKOVÁ, Hana, Hana ŠERÁKOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Šárka MALEŇÁKOVÁ and Eva VALKOUNOVÁ. Inclusive Sports Leisure Clubs as a Means of Promotion of Psycho-Social Health. Online. In Markéta Holinková, Lenka Adámková (Eds.). Life in Health 2019: Research and Practice. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2019, p. 34-39. ISBN 978-80-210-9484-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9484-2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inclusive Sports Leisure Clubs as a Means of Promotion of Psycho-Social Health
Name in Czech Inkluzivní pohybové kroužky jako prostředek podpory psycho-sociální stránky zdraví
Authors VÁLKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana ŠERÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Czech Republic) and Eva VALKOUNOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Life in Health 2019: Research and Practice, p. 34-39, 6 pp. 2019.
Publisher Masaryk University Press
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW E-sborník
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00113113
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-9484-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9484-2019
Keywords (in Czech) mentální zdraví; inkluze; volnočasové aktivity;žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English mental health;inclusion; leisure-time activities;pupils with special needs
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Hana Šeráková, Ph.D., učo 18076. Changed: 31/3/2020 14:59.
Abstract
The study paper presents partial results of project which aim was to introduce inclusive sports clubs into schools in Brno to promote psycho-social health of pupils. First, we analyse and describe some selected theoretical links between physical and mental health and the process of inclusion. Consequently, we analyse and present the process of organising the sports and leisure time clubs in Brno, their management, logistics and their activity content, as well as the outcomes of conducted activities. In this relation an e-learning programme for the instructors of inclusive activities is presented on which teams from the Faculty of Sports Studies and Faculty of Education have collaborated.
Abstract (in Czech)
Studie představuje dílčí výsledky projektu, jehož cílem bylo zavést inkluzivní pohybové kroužky do škol v Brně jako podporu psychosociálního zdraví žáků. Nejprve jsou analyzovány teoretické souvislosti mezi fyzickým a duševním zdravím a procesem inkluze. Dále je představen a analyzován proces organizace volnočasových aktivit v Brně, jejich řízení, logistika a obsah, jakož i výsledky. V neposlední řadě se studie zaměřuje na představení e-learningového programu pro učitele a vedoucí inkluzivních volnočasových pohybových aktivit, který připravuje tým sestavený z odborníků z Fakulty sportovních studií a Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Links
CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872, interní kód MUName: Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (Acronym: Kvalita v inkluzi žáků se SVP)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Quality Inclusive Education of Learners with Special Educational Needs in Primary and Secondary Schools, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 28/7/2024 10:29