ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup : pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace. 2., přeprac., elektron. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 206 s. Čítárna Munispace. ISBN 978-80-210-9234-1. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup : pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace
Název anglicky Digital information curatorship as a universal educational approach : pragmatic educational theory and its practical-research implementation
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2., přeprac., elektron. vyd. Brno, 206 s. Čítárna Munispace, 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00113114
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-9234-1
Klíčová slova česky vzdělávání; kurátorství; kurátorství obsahu; pedagogický výzkum; informační věda; digitální knihovny; pragmatismus; fenomenologie; nelineární učení
Klíčová slova anglicky education; curatorship; content curators; pedagogical research; information science; digital libraries; pragmatism; phenomenology; nonlinear learning
Štítky Munipress, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 14. 5. 2020 11:13.
Anotace
Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet.
Anotace anglicky
Against the background of the ideas of selected phenomenologists (Martin Heidegger, Jan Patočka, Jan Sokol) and pragmatist philosophers (Marc Johnson, Georg Lakoff or Antonio Damasio), the monograph reflects the phenomenon of the philosophy of information in a new framework than Luciano Floridi does. The monograph takes much more on transforming the contemporary world and its relationship to education and thought. On the example of individual sub-facets, they form a comprehensive critical reflection on how it is possible with the philosophy of information and the philosophy of education. It strives to be a clear guide to the contemporary world, which is trying to think new ways.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 13:03