KREJČÍ, Janina. Zdvořilostní výrazy ve výuce ruského jazyka na ZŠ z pohledu učitele – metodologie a první výsledky pilotáže. In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků II. Brno: Masarykova univerzita, 2019, s. 137-156. ISBN 978-80-210-9546-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zdvořilostní výrazy ve výuce ruského jazyka na ZŠ z pohledu učitele – metodologie a první výsledky pilotáže
Název česky Zdvořilostní výrazy ve výuce ruského jazyka na ZŠ z pohledu učitele – metodologie a první výsledky pilotáže
Název anglicky Politeness Expressions in Russian Language Teaching at Lower Secondary School From the Teacher's Point of View: Methodology and First Results of Pilot Study
Autoři KREJČÍ, Janina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků II, od s. 137-156, 20 s. 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113133
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9546-5
Klíčová slova česky komunikační kompetence, sociolingvistická kompetence, výuka ruského jazyka, zdvořilostní výrazy, učitel, kvalitativní výzkumné šetření
Klíčová slova anglicky communicative competence; sociolinguistic competence; Russian language teaching; courtesy expressions; teachers' opinions; qualitative research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Janina Krejčí, Ph.D., učo 442346. Změněno: 8. 7. 2021 08:47.
Anotace
Součástí rozvoje sociolingvistické kompetence jako dílčí složky komunikační kompetence je vyučování zdvořilostních výrazů, jejichž osvojení umožňuje komunikovat v souladu s existujícími společenskými normami. V tomto textu jsou představeny výsledky výzkumného šetření v rámci pilotáže, cílem kterého bylo zjistit, jak čeští učitelé nahlížejí na rozvoj sociolingvistické kompetence a výuku zdvořilostních výrazů v hodinách ruského jazyka na základních školách.
Anotace anglicky
An integral part of the development of sociolinguistic competence as a component of communicative competence is teaching politeness expressions, the acquisition of which enables communicants to conduct conversations in accordance with existing social standards. This article presents the results of the research that aimed to find out how Czech teachers view the development of sociolinguistic competence and teaching of courtesy expressions in Russian lessons at primary schools.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 05:11