Pohyb v atmosféře Země aneb snad doletíme hodně vysoko a daleko
VÁLEK, Jan. Pohyb v atmosféře Země aneb snad doletíme hodně vysoko a daleko (Movement in Earth's atmosphere. Hopefully we will fly very high and far). In Další vzdělávání učitelů fyziky KAFT JČU. 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Pohyb v atmosféře Země aneb snad doletíme hodně vysoko a daleko |
Name in Czech | Pohyb v atmosféře Země aneb snad doletíme hodně vysoko a daleko |
Name (in English) | Movement in Earth's atmosphere. Hopefully we will fly very high and far |
Authors | VÁLEK, Jan. |
Edition | Další vzdělávání učitelů fyziky KAFT JČU, 2019. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | pohyb; modelování; dron; atmosféra; vrh; volný pád |
Keywords in English | movement; modeling; dron; atmosphere; litters; Free Fall |
Changed by | Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 28/2/2020 00:23. |
Abstract |
---|
V bloku se budeme zajímat o pohyby některých těles jednak z teoretického pohledu, ale i početního i praktického. Ukážeme vybrané modely, jak lze některé situace přiblížit žákům na ZŠ, ale i na SŠ nebo G. |
Abstract (in English) |
---|
In the block we will be interested in the movement of some bodies both from the theoretical point of view, but also from the numerical and practical point of view. We will show selected models how some situations can be approached to pupils at primary school, but also at secondary school or G. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MU | Name: Podpora rozvoje digitální gramotnosti |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Support for the development of digital literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education |
PrintDisplayed: 6/10/2024 10:17