p 2019

Úroveň digitalizace na českých SOŠ a SOU

VÁLEK, Jan

Basic information

Original name

Úroveň digitalizace na českých SOŠ a SOU

Name in Czech

Úroveň digitalizace na českých SOŠ a SOU

Name (in English)

The level of digitization at Czech vocational schools

Authors

Edition

Mariánskolázeňské dialogy 2019, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

RVP; profesní kompetence; praktické vyučování a výcvik; učitelé

Keywords in English

FEP; professional competence; practical training; teachers

Tags

International impact
Změněno: 28/2/2020 00:35, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

V přednášce bude prezentováno šetření zaměřené na úroveň digitalizace českého středního školství. Současně se zaměříme také na vybrané Digitální učební materiály, jak přispívají k rozvoji digitální gramotnosti žáků. Dále se zaměříme na to, zda a jak sami učitelé vnímají rozdíl mezi Digitalizací a Digitální gramotností. To vše je důležité, protože tvorba digitálních učebních materiálů hraje v současném školství velmi výraznou roli.

In English

The lecture will present a survey focused on the level of digitization of Czech secondary education. At the same time, we will also focus on selected Digital teaching materials, how they contribute to the development of pupils' digital literacy. Next, we will focus on whether and how teachers perceive the difference between Digitalization and Digital Literacy. All this is important because the creation of digital teaching materials plays a very significant role in contemporary education.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MU
Name: Podpora rozvoje digitální gramotnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Support for the development of digital literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education