VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi (New definitions of basic physical units in school practice). In Veletrh nápadů učitelů fyziky 2019. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi
Name in Czech Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi
Name (in English) New definitions of basic physical units in school practice
Authors VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK.
Edition Veletrh nápadů učitelů fyziky 2019, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kilogram; nová definice jednotek; konstanty; watt balance; kibble balance
Keywords in English kilogram; new definition of SI units; constants; watt balance; kibble balance
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 28/8/2023 19:05.
Abstract
Příspěvek se dotýká změn v definicích základních fyzikálních jednotek. Změny se dotkly čtyř základních jednotek – kilogram, ampér, kelvin a mol. Jde o poměrně rozsáhlé předefinování, které využívá univerzálních konstant. Vedle představení úprav definic se bude příspěvek zamýšlet nad možnostmi, jak zavést definice jednotek do kurikula základních a s tím souvisejícími obtížemi.
Abstract (in English)
The paper deals with changes in definitions of basic physical units. The changes affected four basic units - kilogram, ampere, kelvin and mole. It is a relatively large redefinition that uses universal constants. In addition to introducing definitions, the paper will consider how to introduce unit definitions into the curriculum of basic and related difficulties.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MUName: Podpora rozvoje digitální gramotnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Support for the development of digital literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:52