Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi
VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi (New definitions of basic physical units in school practice). In Veletrh nápadů učitelů fyziky 2019. 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi |
Name in Czech | Nové definice základních fyzikálních jednotek ve školské praxi |
Name (in English) | New definitions of basic physical units in school practice |
Authors | VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. |
Edition | Veletrh nápadů učitelů fyziky 2019, 2019. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | kilogram; nová definice jednotek; konstanty; watt balance; kibble balance |
Keywords in English | kilogram; new definition of SI units; constants; watt balance; kibble balance |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 28/8/2023 19:05. |
Abstract |
---|
Příspěvek se dotýká změn v definicích základních fyzikálních jednotek. Změny se dotkly čtyř základních jednotek – kilogram, ampér, kelvin a mol. Jde o poměrně rozsáhlé předefinování, které využívá univerzálních konstant. Vedle představení úprav definic se bude příspěvek zamýšlet nad možnostmi, jak zavést definice jednotek do kurikula základních a s tím souvisejícími obtížemi. |
Abstract (in English) |
---|
The paper deals with changes in definitions of basic physical units. The changes affected four basic units - kilogram, ampere, kelvin and mole. It is a relatively large redefinition that uses universal constants. In addition to introducing definitions, the paper will consider how to introduce unit definitions into the curriculum of basic and related difficulties. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, interní kód MU | Name: Podpora rozvoje digitální gramotnosti |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Support for the development of digital literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education |
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:52