V originále
Předměty hudební a výtvarná výchova jsou začleněny do vzdělávací oblasti Umění a kultura jako povinné, měly by se tedy plnohodnotně podílet na rozvoji dítěte. V praxi můžeme sledovat, že jsou stále podceňovány, obsahy některých lekcí jsou dokonce v přímém rozporu s učivem daným RVP. Je třeba vzdělávat pedagogy, aby si byli vědomi nezastupitelné role uměleckých výchov, které umožňují žákům nejen získat nové znalosti a dovednosti, ale také projevit emoce i subjektivní pohled na svět. V kontextu s realitou hudební a výtvarné výchovy byly nabídnuty aktivity, které byly nejprve ověřovány v rámci didaktické přípravy. Jejich průběh i výstupy se mohou stát inspirací pro inovaci školní praxe. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".
Anglicky
Music and Art are integrated into the educational area of Art and Culture as compulsory subjects, so they should integrate fully in the development of the child. In practice, we can see that they are still underestimated, the contents of some lessons are even in direct contradiction to the framework given by the National Curriculum. It is necessary to educate pedagogues to be aware of the irreplaceable role of art education, which enables pupils not only to acquire new knowledge and skills, but also to express emotions and subjective views of the world. In the context of the reality of Music and Art, activities were offered, which were first verified in the framework of didactic preparation. Their progress and outputs can become an inspiration for schools with practical innovation. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".