CHOVANCOVÁ, Barbora. “So, what do the lawyers think?”: Exploring professional topics outside the classroom. In LANGUAGE AND LAW – TRADITIONS, TRENDS & PERSPECTIVES, Bialystok. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name “So, what do the lawyers think?”: Exploring professional topics outside the classroom
Name in Czech "Co na to říkají právníci?": hledání odpovědí na odborné otázky mimo třídu
Authors CHOVANCOVÁ, Barbora.
Edition LANGUAGE AND LAW – TRADITIONS, TRENDS & PERSPECTIVES, Bialystok, 2019.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) odborná angličtina/angličtina pro specifické účely; právnická angličtina; motivace; zkušenostní) vzdělávání a učení se; autonomie
Keywords in English ESP; Legal English; motivation; experiential learning; autonomy
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D., učo 1583. Changed: 1/3/2020 20:52.
Abstract
Introducing experiential learning into the syllabus may be a way of bridging the gap between the classroom and the real world of work. If law students are given enough autonomy and space to build up and extend their professional experience both in and out of the classroom, it will strengthen their professional awareness, reassuring them that what they do in their Legal English classes will have a positive impact on their future professional careers.
Abstract (in Czech)
Zavedení zkušenostního vzdělávání a učení se je moderní metodou jak studentům umožnit skloubení teorie s praxí. Když studentům poskytneme dostatek autonomie a prostoru, aby si mohli hledat odpovědi na odborné otázky u odborníků i mimo fakultu, posílí to jejich přehled o oboru, a zároveň je ujistí i o důležitosti právnické angličtiny pro jejich budoucí profesi.
PrintDisplayed: 28/8/2024 17:39