Detailed Information on Publication Record
2019
Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates
CHOVANCOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Beyond the Legal English classroom: Mediating real life to undergraduates
Name in Czech
Přesahy výuky právnické angličtiny: mediace zkušeností z právní praxe studentům
Authors
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1st International Conference of the ÖGRL (Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik), Contemporary Approaches to Legal Linguistics, 2019
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14640/19:00113165
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
Odborná angličtina, angličtina pro specifické účely; metodologie výuky jazyků; právnická angličtina,; tvorba materiálů
Keywords in English
Course design; English for Specific Purposes (ESP); ELT methodology; legal English materials design
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/4/2020 23:22, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
For a long time, the theory in the field of English for Specific Purposes (ESP) has placed an emphasis on the cultivation of students’ skills in the foreign language (Dudley-Evans & St John 1998), but it is only in recent years that the discipline has started addressing various aspects of experiential learning and the new communicative skill of ‘mediation’ (Dendrinos 2006, Chovancová 2016) that has been introduced even into the Common European Framework for Languages (CEFR).The poster illustrates how aspects of experiential learning can be suitably introduced into legal ESP courses, presenting a series of tasks and activities that connect the legal classroom and the real world.
In Czech
Teorie v oblasti ESP (Angličtiny pro specifické účely) se v minulosti úzce zaměřovala především na rozvoj jazykových klasických doveností studentů (Dudley-Evans & St John 1998), a teprve nedávno rozšířila pojetí o tzv. experiential learning, t.j. pomocí konkrétních příkladů a výuky založené na zkušenostech a rozvoji nově pojatých komunikačních dovedností (např. mediace), které byly definovány v novém Společném evropském, referenčním rámci v oblasti cizích jazyků. Poster ukazuje, jak je možné zavést prvky "experiential learning" do výuky právnické angličtiny pro studenty nižších ročníků Právnické fakulty a zprostředkovat jim tak zkušenosti z právní praxe.