VODOVÁ, Libuše. Environmentální vzdělávání budoucích učitelů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity (Initial teacher training in the field of environmental education at the Faculty of Education, Masaryk University). In konference EDUCO 2019: Environmentální vzdělávání a udržitelný rozvoj jako nedílná součást přípravy učitelů přírodovědných, humanitních, zemědělských a příbuzných oborů. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Environmentální vzdělávání budoucích učitelů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Name (in English) Initial teacher training in the field of environmental education at the Faculty of Education, Masaryk University
Authors VODOVÁ, Libuše (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition konference EDUCO 2019: Environmentální vzdělávání a udržitelný rozvoj jako nedílná součást přípravy učitelů přírodovědných, humanitních, zemědělských a příbuzných oborů, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00113176
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) environmentální vzdělávání; příprava učitelů; bakalářské studium; PdF MU; Lipka
Keywords in English environmental education; teacher training; bachelor study; Faculty of Education Masaryk University; Lipka
Changed by Changed by: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Changed: 16/3/2020 13:07.
Abstract
Příspěvek pojednává o koncepci environmentálního vzdělávání v rámci pregraduální přípravy učitelů na PdF MU. Na základě analýzy studijního katalogu bylo zkoumáno, jak se v environmentální přípravě studentů odrazila změna akreditace.
Abstract (in English)
The paper deals with the concept of environmental education in the framework of teacher training at the Faculty of Education, Masaryk University. Based on the analysis of the study catalog, it was examined how the environmental preparation of students reflected the change in accreditation.
PrintDisplayed: 29/7/2024 02:34