NOVÁKOVÁ, Eva and Bohumil NOVÁK. Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol (Mathematical pre-literacy and nursery school teachers). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 174 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 5. ISBN 978-80-210-9419-2. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9419-2019. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Matematická pregramotnost a učitelé mateřských škol
Name (in English) Mathematical pre-literacy and nursery school teachers
Authors NOVÁKOVÁ, Eva and Bohumil NOVÁK.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 174 pp. Matematika a didaktika matematiky, sv. 5, 2019.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9419-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9419-2019
Keywords (in Czech) učitel mateřské školy, vzdělávání učitelů mateřských škol, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, matematická pregramotnost, geometrické a předčíselné představy
Keywords in English mathematical pre-literacy and nursery school teachers, nursery school teachers, education of nursery school teachers, pre-school age children, pre-primary education, mathematical pre-literacy, geometrical and prenumeric awarness
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 2/3/2020 13:52.
Abstract
Monografie shrnuje poznatky o matematické pregramotnosti dětí předškolního věku v kontextu jejich celkového osobnostního rozvoje. Výzkumná část obsahuje výsledky šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaký je pohled učitelů MŠ a studentů učitelství pro MŠ na matematickou stránku svého vzdělávání a na rozvoj matematické pregramotnosti dětí jako jedné z důležitých oblastí jejich profesní činnosti.
Abstract (in English)
The monography summarizes mathematical preliteracy of pre-school children in the context of their complex personal development. The research part of the article focuses on outcomes of research aimed at finding out how kindergarten teachers and prospective teachers of Pre-school teacher training programme reflect the mathematical aspects of their education and the development of mathematical preliteracy of children as an important area of their professional activities.
PrintDisplayed: 20/4/2024 00:40