Detailed Information on Publication Record
2019
The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner
Name in Czech
Učitel mateřské školy jako reflektivní praktik
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
První elektronické. Brno, 105 pp. 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00113194
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9556-4
Keywords (in Czech)
Předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy; kvalita; reflexe; sebereflexe; videostudie; kvalitativní výzkum.
Keywords in English
Preschool education; preschool teacher; quality; reflection; self-reflection; video-study; qualitative research.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 2/4/2020 12:35, Dana Nesnídalová
Abstract
V originále
Jádrem monografie se stává téma kvality práce učitele mateřské školy především v souvislosti s kvalifikačními požadavky na tuto profesi. Hledá odpovědi na otázky: Co charakterizuje profesi učitele MŠ v současnosti a jaká je její perspektiva? Jak koncipovat přípravné vzdělávání, aby byli učitelé mateřských škol skutečnými odborníky na vzdělávání v měnících se podmínkách? Při hledání odpovědí na uvedené otázky autorka využívá přehledové studie dosavadních empirických zjištění k tomuto tématu v komparaci se zahraničními zkušenostmi. Presentuje výsledky výzkumu zaměřeného na zkoumání sebe/reflexe v souvislosti s pedagogickým výkonem učitelů mateřských škol ve vybraných aspektech.