ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků a prezentace pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu (Quality of natural science teaching from the viewpoint of pupils and presentation of the observation and assessment tool of selected components and quality characteristics of the teaching of natural history). In XIV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2019 - Environmentální vzdělávání a udržitelný rozvoj jako nedílná součást přípravy učitelů přírodovědných, humanitních, zemědělských a příbuzných oborů - 28. - 30. 3. 2019 - Tataranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků a prezentace pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
Name (in English) Quality of natural science teaching from the viewpoint of pupils and presentation of the observation and assessment tool of selected components and quality characteristics of the teaching of natural history
Authors ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina.
Edition XIV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2019 - Environmentální vzdělávání a udržitelný rozvoj jako nedílná součást přípravy učitelů přírodovědných, humanitních, zemědělských a příbuzných oborů - 28. - 30. 3. 2019 - Tataranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dotazník; kvalita výuky; přírodopis; žáci
Keywords in English questionnaire; teaching quality; natural history; pupils
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Ševčíková, učo 14653. Changed: 6/3/2020 07:44.
Abstract
Mezinárodní konference se zúčastnili vysokoškolští učitelé a další odborníci, kteří se podílejí na vzdělávání učitelů. Tematicky byla konference zaměřena na optimalizaci přírodovědného a zemědělského vyučování, environmentální výchovu a její aplikaci v praxi, kritické myšlení - teorie a praxe vzdělávání a poradenství jako součást formálního vzdělávání.
Abstract (in English)
The international conference was attended by university teachers and other experts involved in teacher education. Thematically, the conference focused on the optimization of science and agricultural education, environmental education and its application in practice, critical thinking - theory and practice of education and counseling as part of formal education.
PrintDisplayed: 2/10/2024 12:07