ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků a prezentace pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu. Online. In XIV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2019 - Environmentální vzdělávání a udržitelný rozvoj jako nedílná součást přípravy učitelů přírodovědných, humanitních, zemědělských a příbuzných oborů - 28. - 30. 3. 2019 - Tataranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR. 2019, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků a prezentace pozorovacího a posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky přírodopisu
Název anglicky Quality of natural science teaching from the viewpoint of pupils and presentation of the observation and assessment tool of selected components and quality characteristics of the teaching of natural history
Autoři ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání XIV. ročník Mezinárodní vědecké konference EDUCO 2019 - Environmentální vzdělávání a udržitelný rozvoj jako nedílná součást přípravy učitelů přírodovědných, humanitních, zemědělských a příbuzných oborů - 28. - 30. 3. 2019 - Tataranská Štrba (UKF v Nitre a ČZU v Praze) SVK a ČR, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00113205
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky dotazník; kvalita výuky; přírodopis; žáci
Klíčová slova anglicky questionnaire; teaching quality; natural history; pupils
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2020 11:17.
Anotace
Předkládaná studie se zabývá náhledy žáků 2. stupně základních škol na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován žákům 9. ročníků (n = 304) na dostupném souboru základních škol. Zjištěné náhledy poslouží pro identifikaci komponent a charakteristik, které zakládají a ovlivňují kvalitu výuky přírodopisu na základních školách a jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje. Budou prezentována data z dotazníků, ve kterých žáci generovali své vlastní náhledy na kvalitu výuky přírodopisu. Bude prezentována pilotní verze pozorovacího a posuzovacího nástroje pro hodnocení kvality výuky přírodopisu. V závěru budou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.
Anotace anglicky
This study deals with previews of pupils of the 2nd level of primary schools on the quality of natural history teaching. The open and closed questionnaire was used as a research tool and was administered to ninth grade pupils (n = 304) in an available set of primary schools. The obtained insights will serve to identify the components and characteristics that establish and influence the quality of natural history teaching at primary schools and as a basis for the creation of their own observation and assessment tool. Data from questionnaires will be presented in which pupils generated their own views on the quality of natural history teaching. A pilot version of the observation and assessment tool for assessing the quality of natural history teaching will be presented. In the end, there will be proposed further possibilities of research direction in this area.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 05:23