MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty. In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. ISBN 978-80-7494-475-8. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty
Název anglicky Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00113214
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7494-475-8
Klíčová slova česky informační gramotnost; učitel; žák; výzkum; celoživotní učení; demokracie; učící knihovník
Klíčová slova anglicky information literacy; teacher; pupil; research; lifelong learning; democracy; teaching librarian
Štítky didaktika, digital humanities, Education, edukační proces, informační gramotnost, kompetenční učení, library, pedagogika, pedagogy, rivok, teacher, teaching librarian
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 6. 4. 2020 10:02.
Anotace
Příspěvek ukazuje výzkumné horizonty, které vznikají spoluprací knihoven a škol v rozvíjení informační gramotnosti žáků. Společenství praxe učitelů a knihovníků výrazně ovlivňuje propojení formálního a neformálního vzdělávacího prostředí pro rozvíjení celoživotního vzdělávání v gramotnostech pro 21. století.
Anotace anglicky
The paper shows the research horizons that arise from the cooperation of libraries and schools in developing information literacy of pupils. The community of teachers 'and librarians' practices is strongly influenced by the interconnection of formal and informal learning environments for developing lifelong learning in literacy for the 21st century.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUNázev: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 11:08