Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty (Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons). In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty |
Name (in English) | Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons |
Authors | MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec, 2019. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/19:00113214 |
Organization unit | Faculty of Arts |
ISBN | 978-80-7494-475-8 |
Keywords (in Czech) | informační gramotnost; učitel; žák; výzkum; celoživotní učení; demokracie; učící knihovník |
Keywords in English | information literacy; teacher; pupil; research; lifelong learning; democracy; teaching librarian |
Tags | didaktika, digital humanities, Education, edukační proces, informační gramotnost, kompetenční učení, library, pedagogika, pedagogy, rivok, teacher, teaching librarian |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 6/4/2020 10:02. |
Abstract |
---|
Příspěvek ukazuje výzkumné horizonty, které vznikají spoluprací knihoven a škol v rozvíjení informační gramotnosti žáků. Společenství praxe učitelů a knihovníků výrazně ovlivňuje propojení formálního a neformálního vzdělávacího prostředí pro rozvíjení celoživotního vzdělávání v gramotnostech pro 21. století. |
Abstract (in English) |
---|
The paper shows the research horizons that arise from the cooperation of libraries and schools in developing information literacy of pupils. The community of teachers 'and librarians' practices is strongly influenced by the interconnection of formal and informal learning environments for developing lifelong learning in literacy for the 21st century. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU | Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education |
PrintDisplayed: 15/10/2024 09:35