a 2019

Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty

Name (in English)

Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/19:00113214

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7494-475-8

Keywords (in Czech)

informační gramotnost; učitel; žák; výzkum; celoživotní učení; demokracie; učící knihovník

Keywords in English

information literacy; teacher; pupil; research; lifelong learning; democracy; teaching librarian

Tags

Reviewed
Změněno: 6/4/2020 10:02, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek ukazuje výzkumné horizonty, které vznikají spoluprací knihoven a škol v rozvíjení informační gramotnosti žáků. Společenství praxe učitelů a knihovníků výrazně ovlivňuje propojení formálního a neformálního vzdělávacího prostředí pro rozvíjení celoživotního vzdělávání v gramotnostech pro 21. století.

In English

The paper shows the research horizons that arise from the cooperation of libraries and schools in developing information literacy of pupils. The community of teachers 'and librarians' practices is strongly influenced by the interconnection of formal and informal learning environments for developing lifelong learning in literacy for the 21st century.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education