Detailed Information on Publication Record
2019
Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty
Name (in English)
Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec, 2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00113214
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7494-475-8
Keywords (in Czech)
informační gramotnost; učitel; žák; výzkum; celoživotní učení; demokracie; učící knihovník
Keywords in English
information literacy; teacher; pupil; research; lifelong learning; democracy; teaching librarian
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 6/4/2020 10:02, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Příspěvek ukazuje výzkumné horizonty, které vznikají spoluprací knihoven a škol v rozvíjení informační gramotnosti žáků. Společenství praxe učitelů a knihovníků výrazně ovlivňuje propojení formálního a neformálního vzdělávacího prostředí pro rozvíjení celoživotního vzdělávání v gramotnostech pro 21. století.
In English
The paper shows the research horizons that arise from the cooperation of libraries and schools in developing information literacy of pupils. The community of teachers 'and librarians' practices is strongly influenced by the interconnection of formal and informal learning environments for developing lifelong learning in literacy for the 21st century.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU |
|