MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty (Information literacy as a tool to support democracy in today´s school: research horizons). In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty
Name (in English) Information literacy as a tool to support democracy in today´s school: research horizons
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7494-475-8
Keywords (in Czech) informační gramotnost; učitel; žák; výzkum; celoživotní učení; demokracie; učící knihovník
Keywords in English information literacy; teacher; pupil; research; lifelong learning; democracy; teaching librarian
Tags didaktika, edukační proces, informační gramotnost, kompetenční učení, pedagogika
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 6/4/2020 10:03.
Abstract
Konferenční prezentace reflektuje výzkumné horizonty, které vznikají spoluprací knihoven a škol v rozvíjení informační gramotnosti žáků. Společenství praxe učitelů a knihovníků výrazně ovlivňuje propojení formálního a neformálního vzdělávacího prostředí pro rozvíjení celoživotního vzdělávání v gramotnostech pro 21. století.
Abstract (in English)
The conference presentation reflects the research horizons that arise from the cooperation of libraries and schools in developing information literacy of pupils. The community of teachers 'and librarians' practices is strongly influenced by the interconnection of formal and informal learning environments for developing lifelong learning in literacy for the 21st century.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 28/7/2024 09:24