MAZÁČOVÁ, Pavlína. Spolupráce a knihoven a škol : inovativní přístupy k rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti (Collaboration and Libraries and Schools : Innovative Approaches to Develop Reading and Information Literacy). In Zahraniční přednáškový pobyt, Univerzita Komenského Bratislava. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spolupráce a knihoven a škol : inovativní přístupy k rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti
Name (in English) Collaboration and Libraries and Schools : Innovative Approaches to Develop Reading and Information Literacy
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Zahraniční přednáškový pobyt, Univerzita Komenského Bratislava, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) škola; knihovna; spolupráce; společenství praxe; pedagogika; didaktika; čtenářská gramotnost; informační gramotnost
Keywords in English school; library; cooperation; community of practice; pedagogy; didactics; literacy; information literacy
Tags celoživotní učení, inovace, knihovna, čtenářská a informační gramotnost, škola
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 3/4/2020 12:54.
Abstract
Tématem vyžádané přednášky na akademickém pracovišti UK Bratislava bylo představit aktuální možnosti spolupráce škol a knihoven ve společenstvích praxe při inovativním přístupu ke vzdělávání. Konkrétními obsahy edukace byly aspekty rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žáků.
Abstract (in English)
The topic of the requested lecture at the academic workplace of Comenius University in Bratislava was to present the current possibilities of cooperation between schools and libraries in communities of practice in an innovative approach to education. Specific content of education were aspects of developing reading and information literacy of pupils.
PrintDisplayed: 6/5/2024 11:17