MAZÁČOVÁ, Pavlína. Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků (Research perspectives of cooperation between teachers and teaching librarians in the development of pupils' literacy and competences). In Přednáškový cyklus na Univerzitě Komenského Bratislava. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků
Name (in English) Research perspectives of cooperation between teachers and teaching librarians in the development of pupils' literacy and competences
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Přednáškový cyklus na Univerzitě Komenského Bratislava, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) výzkum; společenství praxe; učící knihovník; učitel; informační gramotnost; kompetenční učení; žák
Keywords in English research; community of practice; teaching librarian; teacher; information literacy; competence learning; pupil
Tags community of practice, knihovník, librarian, research, společenství praxe, teacher, učitel, výzkum
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 6/4/2020 10:04.
Abstract
Vyžádaná přednáška představila výzkumné pole v oblasti kvalitativní i kvantitativní metodologie, které vzniká ve společenství praxe učitelů a učících knihovníků. Výzkumy jsou zaměřeny na kompetenční učení žáků, na evaluaci edukace a postoje vzdělavatelů k rozvíjení gramotností.
Abstract (in English)
The requested lecture presented a research field in the field of qualitative and quantitative methodology, which arises in the community of teachers and teeaching librarians. Research is focused on pupils' competence learning, evaluation of education and attitudes of educators to developing literacy.
PrintDisplayed: 19/4/2024 06:27