p 2019

Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků

Name (in English)

Research perspectives of cooperation between teachers and teaching librarians in the development of pupils' literacy and competences

Edition

Přednáškový cyklus na Univerzitě Komenského Bratislava, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

výzkum; společenství praxe; učící knihovník; učitel; informační gramotnost; kompetenční učení; žák

Keywords in English

research; community of practice; teaching librarian; teacher; information literacy; competence learning; pupil

Tags

International impact
Změněno: 6/4/2020 10:04, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Vyžádaná přednáška představila výzkumné pole v oblasti kvalitativní i kvantitativní metodologie, které vzniká ve společenství praxe učitelů a učících knihovníků. Výzkumy jsou zaměřeny na kompetenční učení žáků, na evaluaci edukace a postoje vzdělavatelů k rozvíjení gramotností.

In English

The requested lecture presented a research field in the field of qualitative and quantitative methodology, which arises in the community of teachers and teeaching librarians. Research is focused on pupils' competence learning, evaluation of education and attitudes of educators to developing literacy.