MAZÁČOVÁ, Pavlína. Případové studie ve výzkumném diskurzu alternativních škol (Case studies in research discourse of alternative schools). In Přednáškový pobyt na Univerzitě Komenského, Bratislava. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Případové studie ve výzkumném diskurzu alternativních škol
Name (in English) Case studies in research discourse of alternative schools
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Přednáškový pobyt na Univerzitě Komenského, Bratislava, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) výzkum; případová studie; alternativní škola; učitel; žák; gramotnosti; kompetence
Keywords in English research; case study; alternative school; teacher; pupil; literacy; competence
Tags alternative school, alternativní škola, case study, competence, kompetence, případová studie, výzkum
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 6/4/2020 10:05.
Abstract
Vyžádaná přednáška prezentovala výzkumy autorky realizované v designu případových studií. Jedná se především o výzkum rozvoje kompetencí a gramotností v alternativní základní škole. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci v alternativní škole jsou ve výuce cíleně a funkčně vedeni k rozvíjení kompetenčního učení a ke komplexní práci s informacemi jako důležité edukační hodnotě.
Abstract (in English)
The requested lecture presented the author's research carried out in the design of case studies. It is mainly a research of the development of competences and literacy in an alternative primary school. The results of the research show that pupils in an alternative school are purposefully and functionally guided in their education to develop competence learning and to work with information as an important educational value.
PrintDisplayed: 22/7/2024 20:25