2019
Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál)
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál)
Název anglicky
World War II Diplomacy in Reflection of Postage Stamps (and Its Didactic Potential)
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1211-6068
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00113215
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
historická edukace; didaktika dějepisu; poštovní známky; propaganda; mediální výchova; diplomacie a konference 2. světové války;
Klíčová slova anglicky
history teaching; didactics of history; post stamps; propaganda;Media Education; treaties and conferences of World War II.;;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2020 14:29, Dana Nesnídalová
V originále
Poštovní známky jsou podobně jako např. plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní dějiny. Po analýze četnosti výskytu (zde diplomatických aktivit v průběhu 2. světové války) a výběru vhodných konkrétních motivů poštovních známek se text zabývá jejich edukačním potenciálem. Popsaným postupem vzniká alternativní edukativní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci. Rovněž umožňuje implementovat prvky mediální výchovy do školního dějepisu. Jejich prostřednictvím lze ve výuce výstižně a účinně vysvětlovat například mechanismy propagandy.
Anglicky
Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. The described process creates an alternative educational medium strengthening mainly the intersubject cooperation. It also allows the implementation of elements of media education in school history. Through them, for example, the propaganda mechanisms can be explained in a clear and effective way.