J 2019

Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál)

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál)

Název anglicky

World War II Diplomacy in Reflection of Postage Stamps (and Its Didactic Potential)

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací PdF MU, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00113215

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

historická edukace; didaktika dějepisu; poštovní známky; propaganda; mediální výchova; diplomacie a konference 2. světové války;

Klíčová slova anglicky

history teaching; didactics of history; post stamps; propaganda;Media Education; treaties and conferences of World War II.;;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2020 14:29, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Poštovní známky jsou podobně jako např. plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní dějiny. Po analýze četnosti výskytu (zde diplomatických aktivit v průběhu 2. světové války) a výběru vhodných konkrétních motivů poštovních známek se text zabývá jejich edukačním potenciálem. Popsaným postupem vzniká alternativní edukativní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci. Rovněž umožňuje implementovat prvky mediální výchovy do školního dějepisu. Jejich prostřednictvím lze ve výuce výstižně a účinně vysvětlovat například mechanismy propagandy.

Anglicky

Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. Postage stamps, like posters, are a historical source that reflects modern history in particular. The described process creates an alternative educational medium strengthening mainly the intersubject cooperation. It also allows the implementation of elements of media education in school history. Through them, for example, the propaganda mechanisms can be explained in a clear and effective way.